Middagpauze - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu Middagpauze - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu

Middagpauze

Door: Wieske

Blijf op de hoogte en volg wieske

20 November 2014 | Cambodja, Sisŏphŏn

In Cambodja begint de dag vroeg en daar ben ik aan gewend geraakt. Waar ik ook aan gewend geraakt ben, is de uitgebreide middagpauze. Wanneer we op kantoor werken en niet naar 1 van de districten hoeven, begint de werkdag ergens tussen 7 en half 8. We werken dan door tot 11 uur. Om 11 uur stapt iedereen op zijn moto en ik op mijn fiets.

Dan fiets ik naar ‘mijn’ restaurantje om daar een bv een groente-omeletje te eten, kopje koffie, watertje erbij en dan met de e-reader op schoot daar mooi een uurtje eten en relaxen. Daarna fiets ik dan naar huis om daar drie kwartier yoga of pilates te kunnen doen, even douchen en daarna naar de markt of met de buren kletsen op het stoepje. Dan klets ik met mijn bejaarde buurvrouw vanachter haar rookgordijn aangezien ze enkel een te inhaleren lunch tot zich neemt.
Ze vindt zichzelf te oud om nog 3x daags een heuse maaltijd tot zich te nemen en vindt eten ook niet meer zo leuk sinds ze nog nauwelijks tanden en kiezen over heeft. Ze heeft me verteld dat ze ongeveer 73 moet zijn. Ze weet haar geboortedatum niet.

Om kwart voor twee stap ik dan weer uitgerust op mijn fiets richting kantoor. Onderweg constant groetend alsof ik de koningin zelf ben.

Wanneer we workshops hebben of op locatie werken, heb ik een totaal andere middagpauze. Dan stoppen we met werken om 12 uur en gaan we daarna ergens eten met de collega’s. Deze middagpauzes op locatie zijn een geweldige manier om contacten onderhouden, maar je rust er een stuk minder van uit. We werken gemiddeld een dag per week op locatie.

Er zijn ook keren dat we twee of drie aaneengesloten dagen op locatie werken en ook op locatie blijven overnachten. Deze dagen zijn van ’s morgens vroeg tot bedtijd gevuld met werk. Ik zit dan zowel met het ontbijt, de lunch als het avondeten met mijn Khmer-collega’s. Dat zijn heel gezellige, maar ook heel vermoeiende dagen.

Ik koester mijn middagpauzes van de gewone kantoordagen. Lekker op de fiets, lekker eigen tempo. Het doet me denken aan het deuntje met de woorden ‘…zo heerlijk rustig…’


  • 28 November 2014 - 08:41

    Wil En Bart:

    Gefeliciteerd he met je verjaardag!!! Maak er een bijzondere dag van!. Wij drinken hier een borrel op JOUW gezondheid!

  • 28 November 2014 - 09:19

    Marianne En Nico:

    Wieske gefeliciteerd met je verjaardag.
    Krijg je ook nog een taart met kaarsjes of vieren ze het daar anders ?
    Groetjes van Marianne en Nico.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wieske

Wieske in Cambodja

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 54758

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2016

Werken en wonen in Cambodja 2.0

Landen bezocht: