Hello Goodbye ofwel van Holland naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu Hello Goodbye ofwel van Holland naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu

Hello Goodbye ofwel van Holland naar Cambodja

Door: Wieske

Blijf op de hoogte en volg wieske

21 Januari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Wat heb ik genoten van mijn vakantie in Nederland. Een warm onthaal op Schiphol (inclusief spandoek), alle tijd om bij te kletsen met familie en vrienden, een bezoek aan school, een heerlijke kerst, dagjes uit naar o.a het Rijksmuseum, shoppen, avondje kaarten, de bios, de sportschool en zelfs oliebollen bakken.

Nu ben ik weer terug in Cambodja. Tot half februari werk ik op het hoofdkantoor om de projectmanager te assisteren bij het samenstellen van een aantal documenten voor het Strengthening Education Management-project.

Het is prettig om een tijdje vanuit het hoofdkantoor te werken. Het geeft me meer inzicht in de projecten waarbij VSO (gezondsheidszorg, levensonderhoud/livelihoods en bestuursondersteuning/governance) hier in Cambodja betrokken is en het geeft me de kans om de stafmedewerkers en VSO-vrijwilligers die in Phnom Penh wonen beter te leren kennen.

Het fietsen hier is iedere keer weer een hele belevenis. Het verkeer in Phnom Penh kan soms wat overweldigend zijn. Auto’s, motoren, tuktuk’s, riksja’s, handkarren en fietsers zes rijen dik. Iedereen bepaald zelf de snelheid en het gedeelte van de weg dat gebruikt wordt, zo lijkt het. Wanneer ik mij iedere keer gewoon weer indenk dat ik een fietskoerier in een grote stad ben, lukt het mij om met het nodige zigzaggen tussen alle weggebruikers door, te komen waar ik moet zijn.

Het weer is momenteel heel plezierig. Overdag ergens tussen de 25 en 32 graden Celsius met een verfrissend briesje. De juiste tijd dus om terug te keren van de Hollandse winter naar het warmere weer hier.
In Nederland bleef ik maar zeggen dat het wat mij betreft kon gaan sneeuwen wanneer ik weer vertrokken was. Dat is niet helemaal uitgekomen. De eerste sneeuw viel toen ik op Schiphol zat te wachten op mijn terugvlucht.

Uw Cambodja-verslaggever.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wieske

Wieske in Cambodja

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 54758

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2016

Werken en wonen in Cambodja 2.0

Landen bezocht: