Spray tan en Khmer New Year - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu Spray tan en Khmer New Year - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu

Spray tan en Khmer New Year

Door: wieske

Blijf op de hoogte en volg wieske

17 April 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

Ja het heeft even geduurd voor ik de tijd en de stabiele internetverbinding had om mijn eerste verslag op dit blog te zetten.
Momenteel ben ik in Phnom Penh en daar zal ik ook de komende anderhalve week zijn voor ik naar mijn nieuwe woonplaats Sisophon ga.
Bij mijn aankomst twee weken geleden voelde het als thuiskomen. De warmte, de mensen, de geluiden en de geuren waren dezelfde als een aantal jaar geleden. Wat meer grote auto's op de weg, enkele hoge gebouwen die er voorheen niet waren.
Na een paar dagen heel veel mensen ontmoeten, informatie vergaren, stukken lezen en navigeren door Phnom Penh was het voor mij tijd om met de bus naar de provincie Kep af te reizen. Zo'n 5 uurtjes in de bus op weg naar een collega bij wie ik een anderhalve week zou verblijven. Wim (Belg) doet het werk dat ik ga doen in Sisophon en kon mij dus veel informatie geven over de projecten.
Kep ligt aan zee dus het was absoluut geen straf om daar te zijn. Iedere ochtend reden we op de fiets naar het provinciaal kantoor voor educatie. Ook 's morgens moet je van dat fietsen al goed zweten aangezien de temperatuur om half 8 al 28 graden is. De wegen in Cambodja zijn stoffig en rood/oranje van kleur.
Dit betekende dat ik gratis en voor niets een complete spray-tan kreeg. Een plakkerige huid met rood/oranje stof. Ik zag er al bijna cambodjaans uit bij aankomst in kantoor.
In Kep heb ik niet alleen maar hoeven werken aangezien het afgelopen drie dagen Khmer New Year was. Dit houdt in dat iedereen vrij is en het vooral aan zee erg druk is.
Na aanwezig te zijn geweest bij de ceremonie op het kantoor konden wij gezegend door twee monniken het Khmer New Year in.
Om die drukte een beetje te ontvluchten gingen Wim en ik drie dagen naar Rabbit Island voor de kust van Cambodja en vlak bij Vietnam.
Daar kun je in alle rust verblijven in een primitieve plaggenhut aan zee. Dat was een hele ervaring. Een prachtig eiland, een heerlijke warme zee, lieve mensen en van 6 uur 's avonds tot 10 uur 's avonds electriciteit door middel van een brommende generator.
Het was een heerlijke mini vakantie.
Nu ben ik weer terug in Phnom Penh waar ik de komende dagen met mensen van verschillende organisaties om tafel zit om de strategie voor Sisophon en de algemene richtlijnen van de educatie-strategie van Cambodja te bespreken.
Op 28 april reis ik naar Sisophon en ga ik een huis uitkiezen en sollicitatierondes houden voor het vinden van een assistent.
Nu ik heb uitgevonden hoe en waar de internetverbinding het beste werkt, kunnen jullie ervan uitgaan dat er regelmatig een verslag komt vanuit Cambodja.

Happy Khmer New Year en vrolijk Pasen.

Groet,
Wieske

  • 17 April 2014 - 08:08

    Hua-Lu:

    hoi Juf Wieske

    Wat raar dat de weg in Cambodja rood/oranje van kleur is.
    ik hoop dat u het naar je zin heeft, maar ik mis je wel hoor!!

    Hua-Lu

  • 17 April 2014 - 16:37

    Isa:

    u ook vrolijk passen of viert u dat niet

  • 17 April 2014 - 19:54

    Mam:

    Alles loopt zoals je ziet. We spreken je.

  • 17 April 2014 - 22:19

    Marieke:

    Hé Wieske,
    Wat leuk om iets van je te lezen! En wat schrijf je mooi en beeldend. Ik voel de plakkende warmte en de viezigheid bijna! Leuk zo'n mini-vakantie in een plaggenhut en spannend om straks echt te beginnen. Succes met het uitkiezen van een huis en het vinden van een collega!
    Groeten Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wieske

Wieske in Cambodja

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 54697

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2016

Werken en wonen in Cambodja 2.0

Landen bezocht: