Ang Trapaing Thmor - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu Ang Trapaing Thmor - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu

Ang Trapaing Thmor

Door: Wieske

Blijf op de hoogte en volg wieske

29 September 2014 | Cambodja, Sisŏphŏn

Een aantal weken geleden ging ik met mijn collega’s mee op een schoolbezoek om aldaar de financiën te controleren. Aangezien mijn vertaler ’s middags al afspraken had staan ging hij niet mee. Met de 4x4 ging ik met mijn directe collega en 3 collega’s van een ander kantoor op weg naar Phnom Srok district.
In de auto kreeg ik uitgelegd dat het belangrijk was dat ik dit district zou bezoeken. Het is district heeft een 10.000 hectare groot meer (Ang Trapaing Thmor, 50 kilometer noord-oost van Sisophon) dat gegraven is in de Khmer Rouge periode. In deze periode werd er met slavenarbeid een 21 kilometer lange dijk aangelegd en werden er irrigatiekanalen gegraven om de landbouw te bevorderen. De landbouw in het district heeft tot op de dag van vandaag voordeel van de toen gegraven irrigatiekanalen.
In 1999 werden er zeldzame kraanvogels ontdekt. Deze vogels (grus antigone sharpii) zijn zo’n anderhalve meter groot en tot deze ontdekking in Cambodja werd er gedacht dat er nog maar zo’n 1000 exemplaren van deze soort op de wereld voorkwamen. Nu blijken deze kraanvogels (ongeveer 300 stuks)ook voor te komen in het district Phnom Srok.
’s Morgens controleerden mijn collega’s de financiën van de school. De lunchtijd brachten we door aan het meer. Het meer is zo groot dat je de overkant niet kunt zien. Er spelen kinderen in rubberbanden in het water. Er zitten mensen te picknicken en in de verte zie je grote witte vogels met een donkere kop hun grote vleugels uit slaan.
Een mooie plek, met een lelijke geschiedenis.

  • 01 Oktober 2014 - 17:57

    Caitlin:

    Hoi Juf
    We zitten inmiddels al weer in groep 8.
    We hopen allemaal dat u met de musical naar Nederland komt.
    Hier begint het al een beetje te winteren en bij u?
    Xxx Caitlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wieske

Wieske in Cambodja

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 54681

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2016

Werken en wonen in Cambodja 2.0

Landen bezocht: