wieskevvelzen.waarwasjij.toen - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu wieskevvelzen.waarwasjij.toen - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van wieske velzen - WaarBenJij.nu

wieskevvelzen.waarwasjij.toen

Door: wieske

Blijf op de hoogte en volg wieske

25 Juni 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Ruim een jaar schrijf ik ongeveer eens in de twee weken een stuk op waarbenjij.nu. De afgelopen weken heb ik het wat laten afweten wat schrijven betreft. Dus...
wieskevvelzen.waarwasjij.toen?

Begin mei ging ik naar de dokter in Phnom Penh aangezien ik me al een tijdje niet zo fit voelde. Zij stuurde me voor verder onderzoek door naar Bangkok. Dat klinkt misschien alarmerend, maar dat is het gelukkig niet. In Cambodja zijn de mogelijkheden voor medisch onderzoek niet zo goed. In Bangkok zijn de medische voorzieningen goed, echt goed. Vandaar dat ik voor verder onderzoek naar Bangkok verwezen werd. Na mijn bezoek aan het ziekenhuis in Bangkok ben ik in Nederland verder herstelt van de nierontsteking die ik bleek te hebben. De medische unit heeft me vorige week gelukkig weer helemaal fit verklaard en me toestemming gegeven mijn werkzaamheden in Cambodja weer op te pakken.

In Kampot is het in de maand mei en de eerste twee weken van juni enorm warm en droog geweest. Zo droog zelfs dat niet alle huishoudens tegelijkertijd van stromend water konden worden voorzien. Iedere dag werd er 1 ‘wijk’ niet van stromend water voorzien, zodat er voldoende water geleverd kon worden aan de overige wijken.

Sinds ik terug ben in Kampot maak ik juist een overschot aan water mee. Het regent enorm. Veel, hard en zonder onderbrekingen. De afgelopen week is de hoeveel regen gevallen die normaal gesproken in een volledige ‘regenseizoen-maand’ valt.

Bij aankomst in mijn huis bleek dat mijn huis niet volledig bestand is tegen zoveel regen. Het water bleek via de balkondeuren en op sommige plekken via het plafond mijn keuken binnen te komen. Dweilen dus. Dweilen was overigens sowieso nodig aangezien de droge weken zich een enorme stoflaag op ieder oppervlak in mijn huis had verzameld. Vele emmers bagger-water later zagen de vloeren er weer normaal uit en hadden de meubels weer hun originele kleur terug.

Op kantoor ben ik vervolgens volledig bijgepraat door mijn assistent en mijn directe collega’s en hebben we direct de planningen aangepast. Zo kunnen we het merendeel van de activiteiten toch nog uitvoeren voor de grote vakantie begint.

Weer happy and healthy terug in Kampot dus.


  • 25 Juni 2015 - 10:34

    P En M:

    Mooi gedaan, iedereen weer bijgepraat. Tot FaceTime .

  • 26 Juni 2015 - 11:00

    Belinda:

    Hallo Wieske, vooral die laatste zin is fijn om te lezen!
    In goed Nederlands: Enjoy het vervolg van je VSO journey :)
    Hartelijke groet, Belinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wieske

Wieske in Cambodja

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 54753

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2016

Werken en wonen in Cambodja 2.0

Landen bezocht: